23303 Antihopping clutch kit R6 2017 - mounting instructions
Congratulation, you bought one of the best clutch systems for your R6 2017.
Everytime is neccessary to do this operation an experienced service, or experienced
mechanic.
1. Read this instruction with photos before you start. Check if the kit includes all parts.
2. Remount the old clutch ( according Yamaha workshop manual ), clean thread on the
shaft from old glue perfectly. Clean this parts with brake cleaner.
3. Check if are both STD washers between bearing and clutch hub on their posiion ( pic.a
) .
4. Check, if the steel balls are in their pockets. Use two clutch springs and upper buckels
for pre-mount both parts of clutch drum together ( b ).
5. This unit install to gearbox shaft ( b )..
6. The kit includes small parts for mounting. Mount spring washer (c ), spider spring ( d )
and main nut ( e ). Nut torque moment 120 Nm, use glue Loctite No. 620 to safe ( f ).
Use hammer to safe the nut into the gearshaft ( g ).
7. Remove the two springs with buckels.
8. Install clutch plates . This kit is designed for STD clutch plates. All plates mount to
position as usual ( h ).
9. Mount the pressure plate with pull-rod ( i ). Install clutch springs with kit buckels and
M5 kit bolts ( torque 6 - 8 Nm ) ( k,l ).
10. Check the clearance between pressure plate and clutch hub in pressure plates hole. The
correct clearance is about1.0 mm. When the clearance is smaller as 0.60mm change all
friction plates to new ones.
11. In case you use aftermarket friction plates, you can reach correct clearance by using
suitable combination of steel plates
order No. Thickness
168-16325-00 1.6
3J2-16324-00 2.0
168-16324-00 2.3
12. Install clutch cover according Yamaha workshop manual ( not easy job, but i tis not
our mistake… ), adjust clutch cable and go back to track.
LIST OF PARTS
1 pc. clutch drum lower side
1 pc. clutch drum upper side
1 pc. presure plate
6 pcs. steel ball
1 pc. bombing washer
1 pc. spider spring
1 pc. nut
6 pcs. spring retainers red basic
6 pcs. spring retainers silver more preload
6 pcs. M5 bolt
So wird die Quetschkante gemessen:
Nach der Montage des Kupplungskerns montieren Sie die Druckplatte ohne das Lamellenpaket einzubauen.
Es ist ausreichend für diese Messung die Druckplatte mit 2 Schrauben und 2 Kupplungdfedern zu justieren.
Durch ein kleines Messloch am Rande des Drucktellers (Durchmesser ca. 4-6 mm) nehmen Sie mit Hilfe der Schieblehre das erste Maß um die Quetschkante zu definieren. In diesem Fall Sitz der Druckteller direkt auf dem Rand des Kupplungskerns auf. Durch diese Messung wird das Grundmaß festgestellt.
Danach demontieren Sie die vorhin eingebaute Druckplatte und setzen Sie alle original Kupplungslamellen wie in der Montageanleitung beschrieben ein. Danach montieren Sie die Druckplatte und messen durch das gleiche Messloch wie zuvor beschrieben den Abstand zwischen der Druckplatte und dem oberen Rand des Kupplungskerns. Durch das eingebaute Lamellenpaket entsteht automatisch eine gewisse Differenz zur ersten Messung.
Das ist die sogenante Quetschkante.
Wenn Sie ein neues Lamellenpaket einsetzen, müssen Sie in den meisten Fällen nichts machen, da die Differenz je nach Motorradmodell zwischen 0,8 - 1,3 mm variabel ist.
Bei gebrauchten Lamellen müssen Sie die Quetschkante genau vermessen, da schon bei erreichen des unteren Grenzwertes, den Sie zu jedem Motorradmodell der Montageanleitung entnehmen können, die Funktion der Antihoppingkupplung nicht mehr
gewährleistet ist.
Wichtiger Hinweis:
Bitte überprüfen Sie vor dem Einbau, ob Ihre Kupplungsfedern noch genügend Vorspannung haben.
Wenn die eigesetzten Kupplungsfedern schon eine große Laufleistung hinter sich haben, emfehlen wir sie gegen neue original Teile auszutauschen.
TSS Antihoppingkupplungen funktionieren am besten mit original Ersatzteilen des Motorradherstellers.