19403 Antihopping slipper clutch BMW S1000RR – mounting instructions
Congratulation, you bought one of best clutch systems for your BMW.
Everytime is better when this operation do an experienced BMW workshop, or mechanic.
- Read this instructions with photos before you start. Check if the set includes all parts ( pic. 19403a ).
- Remount the old clutch drum ( according BMW workshop manual ), clean thread on the shaft and big nut from old glue with brake cleaner.
- Ckeck positioning of the shim ( STD ) between basket and drum, when you remounted it .
- Install premounted slipper drum ( pic. a ).
- Put kit steel washer (pic. b ).
- Fix big nut ( kit ) ( pic. c ) with torque 127 Nm and fix it with glue Loctite No. 620 ( pic. d ).
- This slipper clutch is designed for using STD clutch plates. NEVER instal first friction plate with thin steel rings ( juder rings ) on first position! Install anoher friction plae at first , then steel plate, and after the friction plate with bigger inside dimeter and both steel rings . Instal all other clutch plates in same position as before ( pic. e ).
- Reinstal STD push rod from STD pressure plate and insal it into kit pressure plate ( pic.f ).
- Install pressure plate ( pic. g ).
- Put STD clutch springs in position as before, put spring kit-buckels , fix all with M6 bolts with torque 10 Nm ( pic. h ).
Check correct clearance between pressure plate and clutch hub in bore in pressure plate. Correct clearance is ca. 1.3 mm. Minimal clearance is 0.5mm, in case it is smaller, change all friction plates
- Everytime use new clutch cover gasket.
- Mount case cover according to BMW workshop manual
LIST OF PARTS
1 pc. clutch drum premounted
1 pc. pressure plate
5 pcs. spring buckels
5 pcs. bolt M6
So wird die Quetschkante gemessen:
Nach der Montage des Kupplungskerns montieren Sie die Druckplatte ohne das Lamellenpaket einzubauen.
Es ist ausreichend für diese Messung die Druckplatte mit 2 Schrauben und 2 Kupplungdfedern zu justieren.
Durch ein kleines Messloch am Rande des Drucktellers (Durchmesser ca. 4-6 mm) nehmen Sie mit Hilfe der Schieblehre das erste Maß um die Quetschkante zu definieren. In diesem Fall Sitz der Druckteller direkt auf dem Rand des Kupplungskerns auf. Durch diese Messung wird das Grundmaß festgestellt.
Danach demontieren Sie die vorhin eingebaute Druckplatte und setzen Sie alle original Kupplungslamellen wie in der Montageanleitung beschrieben ein. Danach montieren Sie die Druckplatte und messen durch das gleiche Messloch wie zuvor beschrieben den Abstand zwischen der Druckplatte und dem oberen Rand des Kupplungskerns. Durch das eingebaute Lamellenpaket entsteht automatisch eine gewisse Differenz zur ersten Messung.
Das ist die sogenante Quetschkante.
Wenn Sie ein neues Lamellenpaket einsetzen, müssen Sie in den meisten Fällen nichts machen, da die Differenz je nach Motorradmodell zwischen 0,8 - 1,3 mm variabel ist.
Bei gebrauchten Lamellen müssen Sie die Quetschkante genau vermessen, da schon bei erreichen des unteren Grenzwertes, den Sie zu jedem Motorradmodell der Montageanleitung entnehmen können, die Funktion der Antihoppingkupplung nicht mehr
gewährleistet ist.
Wichtiger Hinweis:
Bitte überprüfen Sie vor dem Einbau, ob Ihre Kupplungsfedern noch genügend Vorspannung haben.
Wenn die eigesetzten Kupplungsfedern schon eine große Laufleistung hinter sich haben, emfehlen wir sie gegen neue original Teile auszutauschen.
TSS Antihoppingkupplungen funktionieren am besten mit original Ersatzteilen des Motorradherstellers.