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9103 Antihopping clutch kit Aprilia RSV4 - mounting instructions
Congratulation, you bought one of the best clutch systems for your RSV4.
I tis neccessary to do this operation an experienced service, or experienced mechanic.
- Read this instruction with photos befor you start. Check if the kit includes all parts
- Remount the old clutch ( according to Aprilia workshop manual ), clean thread on the shaft main nut from old glue perfectly. Clean this parts with brake cleaner.
- Check the STD shim under clutch drum in it´s position.
- This slipper clutch is delivered in pre-mounted stand. This unit install to gearbox shaft
- Put spring shim ( kit ) , mount kit main nut , and fix it with torque 120 Nm ( pic.e ). To safe use strong thread glue ( Würth, Berner, Loctite ).
- Install clutch plates . This clutch is designed for standart plates. Correct thickness of new clutch plates kit ( OEM ) is 48mm. The kit includes also friction plate with larger inside diameter and anti chatter rings. This plate NEVER install as first. Put first another friction plate, then steel plate and after this friction plate with larger inside diameter and anti chatter rings. Install the other clutch plates to position as STD
- Mount the pressure plate. Install clutch springs with kit buckels and M6 kit bolts ( torque 10 Nm ).
- Check the clearance between pressure plate and clutch hub in pressure plates hole. The correct clearance is about 1,0 mm, minimum clearance is 0,5mm. In case of smaller clearance change all friction plates.
- Adjust clearance on clutch cable
- Install clutch cover according Aprilia workshop manual, and go back to track
LIST OF PARTS
1 pc. premounted clutch drum
1 pc. presure plate
1 pc. bombing washer
1 pc. main nut
6 pcs. spring retainer
6 pcs. spring retainer for more preload
6 pcs. M6 bolt
So wird die Quetschkante gemessen:
Nach der Montage des Kupplungskerns montieren Sie die Druckplatte ohne das Lamellenpaket einzubauen.
Es ist ausreichend für diese Messung die Druckplatte mit 2 Schrauben und 2 Kupplungdfedern zu justieren.
Durch ein kleines Messloch am Rande des Drucktellers (Durchmesser ca. 4-6 mm) nehmen Sie mit Hilfe der Schieblehre das erste Maß um die Quetschkante zu definieren. In diesem Fall Sitz der Druckteller direkt auf dem Rand des Kupplungskerns auf. Durch diese Messung wird das Grundmaß festgestellt.
Danach demontieren Sie die vorhin eingebaute Druckplatte und setzen Sie alle original Kupplungslamellen wie in der Montageanleitung beschrieben ein. Danach montieren Sie die Druckplatte und messen durch das gleiche Messloch wie zuvor beschrieben den Abstand zwischen der Druckplatte und dem oberen Rand des Kupplungskerns. Durch das eingebaute Lamellenpaket entsteht automatisch eine gewisse Differenz zur ersten Messung.
Das ist die sogenante Quetschkante.
Wenn Sie ein neues Lamellenpaket einsetzen, müssen Sie in den meisten Fällen nichts machen, da die Differenz je nach Motorradmodell zwischen 0,8 - 1,3 mm variabel ist.
Bei gebrauchten Lamellen müssen Sie die Quetschkante genau vermessen, da schon bei erreichen des unteren Grenzwertes, den Sie zu jedem Motorradmodell der Montageanleitung entnehmen können, die Funktion der Antihoppingkupplung nicht mehr
gewährleistet ist.
Wichtiger Hinweis:
Bitte überprüfen Sie vor dem Einbau, ob Ihre Kupplungsfedern noch genügend Vorspannung haben.
Wenn die eigesetzten Kupplungsfedern schon eine große Laufleistung hinter sich haben, emfehlen wir sie gegen neue original Teile auszutauschen.
TSS Antihoppingkupplungen funktionieren am besten mit original Ersatzteilen des Motorradherstellers.